Stomatolog online

0
62
Woman patient at dentist

Grafika: Whitening photo created by senivpetro – www.freepik.com

Dzisiaj nie ma domu, w którym nie ma dostępu do internetu. Niemalże każdy z nas posiada komputer lub smartfona, a tym samym posiada dostęp do sieci. Obecnie niemalże wszystkich informacji szukamy w Internecie, a sytuacja ta nasila się, jeśli nikt z obszaru naszych znajomych i rodziny nie dysponuje interesującymi nas informacjami, pierwsze miejsce, w które kierujemy się, aby znaleźć interesujące nas informacje to sieć. Można pokusić się o stwierdzenie, że jeśli o danej działalności nie ma informacji w sieci, to biznes będzie zdecydowanie trudniej rozreklamować i zadbać o to, aby dowiedzieli się o nim ludzie, co mogłoby ich sprowadzić do gabinetu.

Taka forma reklamy w sieci pozwala na szybkie pozyskanie bardzo szerokiego grona klientów, co tradycyjną metodą polecania w gronie znajomych zajęłoby to znacznie więcej czasu i najprawdopodobniej nie przyniosło efektów zakrojonych na tak szeroką skalę.

Reklama w sieci nie od razu oznacza budowania własnej strony internetowej, chociaż ta jest jak najbardziej wskazana, jednak warto zadbać o to, aby dane teleadresowe (adres umiejscowienia gabinetu oraz telefon kontaktowy to absolutnie podstawowe dane) zostały wyświetlone przez wyszukiwarkę w momencie, kiedy pacjent będzie chciał znaleźć gabinety dostępne w okolicy.

Jeśli została podjęta decyzja o reklamie w Internecie, należy liczyć się z tym, że gabinet zostanie oceniony przez pacjentów, którzy go odwiedzili i skorzystali z usług. Ważnym elementem będzie odpowiedni asortyment stomatologiczny, który z pewnością podniesie jakość oferowanych usług, warto także zadbać o higienę i porządek w gabinecie, bo pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne.

Z opiniami trzeba niestety się liczyć, bo bardzo często to one są czynnikiem, który pchnie do konkretnego gabinetu pacjenta i zmotywuje go do tego, aby wybrać ten konkretnie, a nie konkurencyjny, gabinet.

Dobra strona internetowa jest bardzo pozytywnie odbierana przez potencjalnych klientów, wzbudza znacznie większe zaufanie niż zwykła notka w sieci, pokazywana przez wyszukiwarkę. Na własnej stronie internetowej można pokazać swój gabinet, opowiedzieć o własnym doświadczeniu – jednym słowem zareklamować się. Co ważniejsze, pozwoli wyprzedzić moment poznania stomatologa i już wcześniej wykreować dobrą opinię o gabinecie. Nie jest to jednak moment, w którym można odpuścić sobie odpowiednie wyposażenie gabinetu w materiały dla stomatologów wysokiej klasy oraz dbałość o każdego pacjenta.

Tradycyjna forma reklamy jest jak najbardziej aktualna, nawet jeśli jednocześnie gabinet reklamuje się w sieci. Polecenie gabinetu przez znajomego będzie skuteczne przynajmniej tak samo, jak pozytywna recenzja wystawiona w sieci, a być może nawet skuteczniejsza – w końcu łatwiej nam zaufać komuś, kogo znamy, niż pójść na głosem całkowicie anonimowego człowieka. Zdecydowanie najskuteczniejszą metodą pozyskiwania pacjentów będzie zadbanie zarówno o to, aby obecni pacjenci polecali gabinet swoim znajomym, jak również zadbanie o odpowiednią reklamę w sieci, która z pewnością ma szansę ściągnąć pacjentów z ościennych miejscowości.