Jak odżywiać się zdrowo – owsianka, granola i musli

0
104

Zwykło się mówić, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem. To właśnie śniadanie daje nam energię na rozpoczęcie dnia. Co zatem wybrać, aby śniadanie było pełnowartościowym posiłkiem? W niniejszym artykule wyjaśniamy z czego wynika popularność musli oraz czy owsianka oraz granola to dobre alternatywy dla musli.

Dlaczego musli jest tak bardzo polecanym posiłkiem na śniadanie?

Musli to bez wątpienia jedno z najczęściej wymienianych posiłków podawanych na śniadanie. Skąd wzięła się taka popularność? Musli to duża dawka energii, która pozostawia uczucie sytości na długo. Płatki zbożowe, jakie można znaleźć w musli mają dużą dawkę błonnika i witamin (między innymi witaminy z grupy B). Płatki zbożowe wspomagają przemianę materii oraz chronią układ sercowo-naczyniowe przed negatywnym działaniem cholesterolu. Do tego słyną z dużej zawartości cennego dla naszego organizmu żelaza oraz magnezu. Poza zbożem w większości mieszanek typu musli znajdziemy bakalie, orzechy, świeże lub suszone owoce oraz różnego rodzaju ziarna, które stanowią doskonałe źródło nienasyconych tłuszczy oraz witamin (między innymi B3 oraz E).

Dla kogo musli jest dobrą propozycją na śniadanie? Dosłownie dla każdego kto poszukuje pełnowartościowego posiłku, który da energię na resztę dnia. Bardzo chętnie z takiej propozycji na śniadanie korzystają osoby, które dbają o sylwetkę, gdyż niska zawartość nienasyconych tłuszczy oraz niska zawartość cukru sprzyja dbaniu o linię. Ponadto, musli to dobra propozycja dla młodzieży oraz zapracowanych dorosłych osób, które poszukują szybkiego i pożywnego posiłku.

Jaka jest alternatywa dla musli? Owsianka oraz granola

Jeśli poszukujesz zdrowej propozycji na śniadanie, która może stanowić alternatywę dla musli spróbuj owsianki oraz granoli.

Płatki owsiane mają wyjątkowo dużą zawartość aminokwasów, które stymulują produkcję leptyny w wątrobie i wydalają toksyny z organizmu. Tym samym, dzięki dużej zawartości błonnika w płatkach owsianych jest to posiłek, który pomaga organizmowi oczyszczenie ścian tętnic. Warto też zauważyć, że musli pomaga kontrolować poziom cukru we krwi. Poza tym, owsianka to oczywiście podobnie jak musli źródło cennych witamin (głównie z grupy B) oraz związków mineralnych (magnez oraz selen). Jak powszechnie wiadomo, płatki owsiane zazwyczaj są gotowane na mleku i podawane w towarzystwie owoców lub dżemu.

Kolejna alternatywą dla musli jest granola. Tutaj również znajdziemy cenny błonnik pokarmowy. Granola podobnie jak musli i owsianka dostarcza organizmowi dużej porcji energii jednocześnie jest źródłem witamin z grupy B oraz wielu antyoksydacyjnych składników. Minerały jakie tutaj znajdziemy to między innymi żelazo, wapń, magnez i fosfor. Jeśli chodzi o składniki odżywcze, granola niezbyt mocno wyróżnia się w stosunku do musli oraz owsianki. Natomiast to co ją wyróżnia to chrupka i słodka glazura, która daje wiele przyjemności podczas „chrupania”. Granola świetnie smakuje razem z mlekiem lub jogurtem naturalnym.

Podsumowując, musli, owsianka oraz granola to bardzo pożywna i smaczna propozycja na pełnowartościowe śniadanie, które jest gwarancją energii na długie godziny.

Szczegółowe informacje na temat wartości odżywczych musli, owsianki oraz granoli można znaleźć na https://onedaymore.pl/