Dbanie o ciało od wewnątrz – co warto suplementować, chodząc na siłownię?

0
100

Regularna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna dla utrzymania ciała i ducha w jak najlepszym stanie. Równie istotne jest zdrowie odżywianie i dbanie o odpowiednią podaż składników odżywczych. Częste wizyty na siłowni i wysiłek fizyczny z nimi związany znacząco zwiększają zapotrzebowanie na wartościowe składniki odżywcze. Z pomocą przychodzą suplementy diety, które wzmocnią organizm od środka i pozwolą efektywniej ćwiczyć. Warto więc zainteresować się, jakie substancje najlepiej uzupełnią codzienną dietę.

Najważniejsze podstawy

Odpowiednia dieta ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i sprawności, zwłaszcza w przypadku osób ćwiczących. Niedobory substancji odżywczych mogą prowadzić do znacznego spadku formy. Zdrowa żywność, obfitująca w mikro- i makroelementy powinna więc być czymś oczywistym. Aby na pewno nie dopuścić do powstania niedoborów, warto zainwestować w witaminy i minerały.

Jakie witaminy i minerały należy suplementować? Przede wszystkim B6 i B12, ponieważ odpowiadają za ważne procesy w organizmie, jak synteza białek oraz metabolizm tłuszczów i węglowodanów. Istotny jest także potas, biorący udział w kontrolowaniu gospodarki wodno-lipidowej. Nie mniej ważny jest wapń, wspomagający pracę mięśni oraz żelazo, które odpowiada m.in. za zapewnianie mięśniom tlenu.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Nieodłączną częścią wielu odżywek i suplementów są aminokwasy. Można je znaleźć niemal w każdym preparacie dla sportowców. Dlaczego są tak istotne? Aminokwasy przede wszystkim chronią przed utratą masy mięśniowej i wspomagają redukcję tłuszczu. Zdrowa żywność pomaga w dostarczaniu ich do organizmu, jednak nie zawsze zawarte w niej związki są łatwo przyswajalne.

Innym przydatnym rodzajem suplementów są boostery testosteronu. To dość powszechnie stosowane preparaty, które – jak sama nazwa wskazuje – służą podniesieniu poziomu stężenia tego hormonu w organizmie. Czemu warto stosować boostery testosteronu? Wspierają regenerację mięśni po wysiłku, zwiększają poziom siły fizycznej, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i ułatwiają budowanie masy mięśniowej. Powinny się nimi zainteresować w szczególności osoby, które mają na celu kształtowanie sylwetki.